Szolnok tartozik a Volánnak, nem csoda, ha ilyen szolgáltatást kap cserébe érte

Megosztás

Jelentős gondok vannak a szolnoki városi tömegközlekedéssel, a busszal járó lakosok többsége zúgolódik az új menetrend és a megemelkedett jegy- és bérletárak miatt. A kialakult helyzettel kapcsolatban tartott a Szolnoki Többség sajtótájékoztatót.

A problémák azonban nem most keletkeztek. Ezt már dr. Füle István jelentette ki sajtótájékoztatón. Az ellenzéki Szolnoki Többség frakcióvezetője szerint a város gyakorlatilag 2017 óta nem fizet a Volánnak a szolgáltatásért. Így aztán nem véletlen, hogy komolyabb követeléssel sem állhat elő a város a szolgáltató felé.

Ez látszik most a szolgáltatás színvonalán.

A város 2017 óta jelentős adósságállományt halmozott fel a Volánnál, ami jövő év elején eléri a 3 milliárd forintot. 

A frakcióvezető elmondta, az állam a tömegközlekedést nagyvárosok esetében nem finanszírozza. Az önkormányzatoknak juttatott források nem fedezik ezt a szolgáltatást. Az államnak át kellene adni a finanszírozást, főleg Szolnok esetében, ahol sajátos, jelentős kiterjedésű vonalhálózat van. 

Ugyanakkor ebben az évben az állam megunta, hogy a város tartozik az egyik cégének, így aztán a Volán peres úton próbálja behajtani kintlévőségét. Ez is azt bizonyíthatja, hogy nincs elég pénz az államkasszában.

Azért, hogy valamit tudjon törleszteni a város a Volánnak, az államhoz fordult 800 millió forint támogatásért.

 Hogy ezt megkapja-e a város, még nem tudni.

Györfi Mihály alpolgármester azzal kezdte mondandóját, hogy a Szolnoki Többség nem is támogatta a radikális menetrendváltozást. Azt elismerik, hogy kell menetrendváltozás, de ez talán túl radikálisra sikeredett a Volán részéről.

Nagyon sok panasz érkezett a lakosság részéről, nincs olyan  nap, hogy ne látna napvilágot valamilyen poszt a jelenlegi buszközlekedésről, az elégedetlenségről.

Az alpolgármester azt javasolja, hogy egyelőre mindenki írja le észrevételét, lehetőleg indulatmentesen, és küldje azt el a Volánnak, a városnak. Január elején aztán összesítsék a tapasztalatokat és a problémát orvosolják. Ami jó, azt meg kell tartani, ami nem, ott változtatni kell. 

Györfi Mihály aláhúzta, elengedhetetlen, hogy a városban jól működő tömegközlekedés legyen. A költségeket nem lehet csak a városnak fizetni, ezt a terhet egyedül nem tudja elviselni. Megjegyezte, miközben Szolnok szenved, Budapest 12 milliárdot kap az államtól a tömegközlekedésre.

Képünkön: Füle István (középen) és Györfi Mihály (jobbra) sajtótájékoztatót tartott a vasútállomásnál lévő buszállomáson

Kapcsolódó cikkek